Just another WordPress.com site

ESPAI DE TREBALL ALTERNATIU

Projecte en solitari de José Luis Frías fent música experimental.

Els inicis d’aquesta aventura cal buscar-los a principis de la dècada de 1990, quan amb l’ajuda d’un vell casio i la pròpia veu enregistra Terrorist Outrage, abominable fusió genètica d’ESPLENDOR GEOMÉTRICO i Mick Harris de NAPALM DEATH.

Però és el 1994 quan armat amb una consola de 4 pistes i el seu sintetitzador JEN SX-2000 enregistra quatre peces. Tres d’elles formaran la trilogia “1937” i la quarta és convertirà finalment en Hormigas III: pupa, dins l’homenatge a Francisco López que el segell DUDE edità el 1997.

El 1995 realitza una sessió de tape music que rebrà el nom de The Peeve Sessions. L’any següent, en una altra sessió en directe a la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès, enregistra la segona part. Ambdúes seran la caset The Peeve Sessions publicada per DUDE el mateix 1997.

The Peeve Sessions és un mode de treball basat en la creació d’un sistema sonor al voltant de la seva Fostex de 4 pistes on, filtrats per unitats de reverb i delay, es reelabora en directe música pròpia i aliena. El sistema va ser abandonat un cop esgotada la capacitat de sorpresa.

Aquesta és la principal característica de l’ESPAI DE TREBALL ALTERNATIU, la subordinació del propi estil a la consecució d’una idea. En aquesta línia, les obres posteriors abastaran qualsevol registre dintre de l’experimentació sonora: soundscape; industrial; cut-up i un llarg etcètera.

Entre 1996 i 1998 enregistra diverses peces aïllades que quedaran inèdites fins la present edició a espais netlab. El 1999, amb la creació de MARINERO COLL i la rutina pròpia d’un grup de rock, Frías aparca temporalment el projecte per recuperar-lo el 2009.

Quan decideix tornar-hi ho fa armat amb nova tecnologia. Les cintes queden enrere. Tot i això, la seva primera obra d’aquesta segona etapa és Jo, la porca i el gripau, una doble improvisació al JEN SX-2000 que formà part del recopilatori online N1H1 que el bloc Hand Beanies publicà el mateix 2009.

A finals de 2010, Frías, que tot just ha muntat juntament amb el seu company Jordi Rodríguez (a MARINERO COLL i CLAVÍCULA) el netlabel bestiar, decideix organitzar una plataforma pròpia per tal de donar sortida al seu fons de catàleg i una nova obra, la primera des de la tornada amb ESPAI DE TREBALL ALTERNATIU, anomenada Missa elèctrica. Així neix espais netlab, on també hi tenen cabuda altres artistes afins de l’actualitat i d’èpoques passades.

DISCOGRAFIA

  • Terrorist Outrage (cas, 1992)
  • Hormigas III: pupa > Inframundos fascinantes (cas, Dude, 1997)
  • The Peeve Sessions (cas, Dude, 1997)
  • Espai de Treball Alternatiu (CDR, Dude, 1999)
  • Seguí /Peiró > Dissidència Sònica 2 (CD, Dissidència Sònica, 2005)
  • Jo, la porca i el gripau > N1H1 (Hand Beanies, 2009 / Espais netlab, 2012)
  • Missa elèctrica (Espais netlab, 2011)
  • A l’engrós (Espais netlab, 2011, recopilació d’obres de la dècada de 1990, vol.1)
  • The Peeve Sessions (Espais netlab, 2011, recopilació d’obres de la dècada de 1990, vol.2)
  • Topofonia (Espais netlab, 2011, recopilació d’obres de la dècada de 1990, vol.3)
  • Hormigas III: pupa > Inframundos fascinantes (Espais netlab, 2011, reedició de la caset editada per Dude el 1997)
  • Piano Karst (Espais netlab, 2011)
  • Estic assegut en una habitació + Emissor / Receptor > Espais Vol. 1 (Espais netlab, 2012)
  • Material de exposición (Espais netlab, 2014) de Primo Gabbiano + Pepe Ruz + Espai de Treball Alternatiu
  • Lis ouro falido > Limo (República Ibérica Ruidista, 2014)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s