Just another WordPress.com site

026 > Espais Vol. 1

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

DISC A

  1. ESPAI DE TREBALL ALTERNATIU – Estic assegut en una habitació   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  2. ESPAI DE TREBALL ALTERNATIU – Emissor / Receptor   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  3. MÚSICA VENENO – Pierda peso, pregúnteme cómo   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  4. KINOPLATZ – Mediano   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  5. STAHLFABRIK – excerpt from Emisión termoiónica parte 2 (dimensional)   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  6. MARC EGEA – Cicle nº1_Sajub   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  7. MARC EGEA – Cicle nº12   MP3   OGG   FLAC   WAVE

DISC B

  1. SNORKEL QUINTET – Snorkel 89 parte 03   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  2. SATISFACCIÓN LAB – Alterna Spatia   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  3. LUIS MARTE – duo2   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  4. ROB UPPERGRADE – Click In Time   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  5. FAGUS – Estés donde estés   MP3   OGG   FLAC   WAVE
  6. SNORKEL QUINTET – Snorkel 89 parte 04   MP3   OGG   FLAC   WAVE

ÀLBUM SENCER / WHOLE ALBUM   MP3   FLAC   WAVE

PORTADES / COVERS   JPG   PDF

La utilització de l’espai sonor en la música contemporània és una realitat inqüestionable. Sovint s’ha comparat aquest espai sonor amb el llenç d’un pintor o amb la pàgina en blanc del poeta. Comparacions poc afortunades, però. L’espai sonor no és una abstracció ni un repte metafísic, es tracta, més aviat de la representació estètica d’una realitat perceptiva. La panoramització (esquerra/dreta) i la profunditat de camp (davant/darrere) son eines senzilles dintre de la complexitat de l’estudi de gravació contemporani, ja sigui domèstic o profesional. Aplicades a les sonoritats abstractes pròpies de la música d’avantguarda, aquestes eines esdevenen creadores de paisatges sonors imaginats, molt rics en la seva sonoritat i en la seva estructura, en contra del concepte tradicional de paisatge sonor, entés com a enregsitraments documentals que, sovint, presenten formes molt planeres, sense gaires matissos cromàtics.

Aquí es presenten músiques d’arrel electrònica basades en la sonoritat dels sintetitzadors analògics, d’altres on es perceben a la perfecció instruments musicals tradicionals, tot i haver estat processats. Hi apareixen també sons robats de la realitat quotidiana. La varietat del procés creatiu és enorme però totes les peces proposen a l’oient una forma d’escoltar més activa, dirigida als sentits perceptius i allunyada d’intelectualismes. Paisatges sonors dinàmics i tangibles. Obres musicals per a ser viscudes.

Fotografia de coberta: Haiku No 4, d’Elisenda Pujols

One response

  1. Retroenllaç: Espais Vol. 1 | Artbook

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s